Tai chi

V komunitním centru Vás lekcemi Tai chi pro seniory již třetím rokem provádí oblíbená lektorka Markéta Ovsíková , která 10 let cvičí tai-chi u Lenky Ryškové. V posledních dvou letech se začala zajímat o cvičení Sundo u stejné lektorky. Ve svých lekcích čerpá nejen z těchto dvou východních cvičení, ale současně z bohaté nabídky rehabilitačních cvičení, které se naučila od své učitelky.

Přestože je Tai-chi původně bojovým uměním, v současnosti se cvičí převážně se záměrem zdravotním, jeho cvičení totiž tělu prospívá v mnoha ohledech.

Při cvičení Tai-chi se totiž učíme pracovat s dechem – dýchat do celé oblasti břicha a beder, nezvedat při tom ramena a hrudník, dýchat uvolněně. Dále poznáváme své tělo, vnímáme ho, nasloucháme mu, probouzíme svou schopnost být pozorní ke svým pocitům a emocím. To vše je velmi prospěšné po psychické i fyzické stránce. Se cvičením Tai-chi však také budujeme strukturu těla, jeho propojenost se zemí a stabilitu. 

Lekce ve svých fázích zahrnuje úvodní dýchání a „probouzení“ či zahřátí těla jeho proťukáním, následuje rozcvičení těla nejen ve stoje, ale i na zemi vsedě i vleže, kdy se zaměřujeme na posílení, protažení a rotace. Když je tělo připraveno, přichází vlastní Tai-chi pozice – opakování základního postoje je proloženo dýchacími cviky z Čchi-kung. Na závěr nechybí relaxace vleže na zemi s průvodním slovem o zklidnění a uvolnění těla, případně s přečtením krátkého textu a dále v tichu.

Kdy se koná další lekce cvičení Tai chi pro seniory můžete zjistit v našem aktuálním programu.

Mohlo by se vám také líbit

Přidej komentář ke článku

Tvůj email nebude zveřejněn.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte. Souhlasím Více informací